Saturday 7 July 2012

Love and Passion

Ein Tag, inspiriert durch die Challenges "Show us some Love" auf dem Cropstop Challenge Blog und die "Bling it on"-Challenge auf thestampmanchallenges.

Außerdem musste ich meine ersten selbstgemachten Blümchen mit den neuen Stanzen einsetzen und mir mit Nagellackresten und Glitter eigene Brads herstellen. Das wollte ich schon länger ausprobieren. Auch die Idee mit den Wäscheklammern mit Zierseite für auswechselbare Motive auf Tags oder Karten fand ich super und hab gleich eine alte Holzwäscheklammer "verwurstet". Da ich nicht soooo sehr der Rote-Herzerl-Typ bin, ders knallig rot-herzig braucht, hab ich ein Herz, (ohne Herz geht etwas zum Thema Liebe eben doch nicht... auch nicht bei mir *gg) aus Draht gebogen und mit der Heftmaschine auf dem Tag fixiert. Die schwarze Samtklebe-Bordüre musste auch noch mit drauf, damit es schön opulent wird. Noch ein paar Glitzersteinchen und eine Glitterkante unten dran.... Voila!


*****


A tag inspired by the challenge themes of cropstop-challenge-blog (see link above) and thestampman-challenge-blog (active link see above), where there were some love to be shown and bling to be added to your design. So I did. *gg


I also tried out my new flower punches to do some self-made flowers, and selfmade brads with nailpolish and glitter. I especially like the idea of using clothpins for exchangable pictures or phrases on tags or greeting cards! So I did one as well. As I do not prefer red hearted thingies on my designs, I folded some wire into a heart-shape and fixed it with bridge bars. For the "bling" I added some rhinestones and the red glitter-border under the black velvet ribbon. 


And no - the guy on the picture is NOT my beloved husband. But I think, this guy looks like he's being loved, doesn't he? 


12 comments:

  1. Fantastic piece of art, totally unique.

    ReplyDelete
  2. Thank you, Paula Jane,

    for stopping by and for the great laud! :)

    Greetings from overheated Vienna,

    die amelie

    ReplyDelete
  3. Dein Tag ist mit soooo viel liebe und detailreich gemacht, Amelie, ich bin hin und weg von diesem schönen Werk. Es gibt viel zu entdecken und Du hast praktisch aus "nix" etwas gemacht, super.

    Ich wünsche Dir ein schönes Wochenende

    ReplyDelete
  4. Herzlichen Dank, Rosie,

    fürs Rüberhüpfen und die lieben Kommentare! *freu
    Ich hab glücklicherweise ganz viel "nix" daheim. Da fällt mir dann auch immer etwas ein. ;)

    Dir auch ein feines WE!

    amelie

    ReplyDelete
  5. This is beautiful! LOVE the fabulous coloring and your words are so inspiring! :)

    ReplyDelete
  6. Thank you so much, Mynette!

    Have a great, inspired Sunday!

    Hugs,

    die amelie

    ReplyDelete
  7. Love how you have created your own flowers and used the wire for the heart, and the ink/paint splashes work so well. Thanks for your lovely comments, hugs Buttons x

    ReplyDelete
  8. Thank you, Buttons,

    for stopping by and leaving such a nice comment! I am glad, you like the tag so much!

    xx

    die amelie

    ReplyDelete
  9. Total klasse, ich bin begeistert.

    ReplyDelete
  10. Lieben Dank, Silvia!

    Ich freu mich über dein Lob und den Kommentar sehr!

    LG,

    die amelie

    ReplyDelete
  11. Gorgeous tag! Thanks for playing along with our CropStop Love Challenge.

    ReplyDelete
  12. Thank you, Vicky!


    xxx
    die amelie

    ReplyDelete

Thank you so much for your visit and especially for taking the time to leave me a short comment! This is highly appreciated! xxx